divendres, 21 de novembre del 2014

Pastís de poma i canyella (versió amb i sense sucre)


Bon dia!

Us agrada aquest pastís? A mi m'encanta! Continuem decorant amb fondant. Aquesta vegada us porto un pastís que vaig fer per celebrar els 60 anys de la meva tieta. Em sento especialment orgullosa del resultat perquè va quedar boníssim i és molt bonic!

El pastís està basat en la recepta de canyella i poma del llibre Objetivo: Tarta Perfecta de Alma Obregon. A partir d'aquí el vaig adaptar al meu gust i en vaig intentar fer la versió sense sucre, fent servir stevia per substituir el sucre. Per això us presento les dues versions: primer la versió amb sucre (a la foto) i després la versió amb stevia. 

Per el pastís de canyella i poma amb sucre:

Ingredients (per 16 persones):

Per la massa:
  • 200 ml d'oli de girasol
  • 200 gr. de sucre
  • 200 gr. de farina
  • 2 culleradetes de farina
  • 4 ous
  • 1 culleradeta i mitja de canyella en pols
  • 3 pomes pelades i tallades a daus petits
Per la crema:
  • 250 gr. de crema de formatge
  • 250 gr. de mantega
  • 100 gr. de sucre glacé
  • Una culleradeta de canyella en pols
Preparació: 

Per la massa:
 
Primer de tot barregem el sucre, l'oli i els ous. Un cop ben barrejats afegim la farina, la canyella i el llevat i barregem bé. Finalment afegim els daus de poma.

Posem la massa en un motlle, prèviament engrassat, i posem al forn a 180º durant 50 minuts aproximadament o fins que estigui cuit de dins.

Per la crema:

Barregem el formatge i la mantega per seperat fins a aconseguir una textura cremosa. Barregem conjuntament el formatge i la mantega. Per últim afegim el sucre i la canyella poc a poc.

Ja per acabar decorem el pastís (que haurem deixat refredar). Jo l'he decorat fent flors amb l'ajuda d'una màniga pastissera i després hi he posat unes flors fetes amb fondant. Us deixo un tutorial per fer la decoració amb la màniga. Espero que us agradi! 


Ara bé l'ho bo! El mateix pastís amb stevia!
 
És la primera vegada que experimento amb stevia substituint el sucre. Jo no estic acostumada al gust de la stevia i no em va acabar d'agradar (pel regust que deixa la stevia). Tot i això els que prenen stevia habitualment el van trobar molt bo! Us recomano provar-ho! Ja em direu que us sembla!

Ingredients (per 16 persones):

Per la massa:
  • 200 ml d'oli de girasol
  • 22 gr. de stevia granulada (se n'hi ha de posar molta menys que sucre)
  • 200 gr. de farina
  • 2 culleradetes de farina
  • 4 ous
  • 1 culleradeta i mitja de canyella en pols
  • 3 pomes pelades i tallades a daus petits
  • 1 iogurt natural
Per la crema:
  • 250 gr. de crema de formatge
  • 250 gr. de mantega
  • 10 gr. de stevia
  • Una culleradeta de canyella en pols
Preparació: 

La preparació és exactament la mateixa que en el cas del pastís amb sucre. L'única diferència és que al fer la massa, després d'afegir els ous, hem de pensar també en afegir el iogurt.


Això és tot! Espero que us agradi!

Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada